AMD multi-GPU (mGPU) Frame Pacing nedir? Ne işe yarar?

AMD, DirectX 12 destekli yazılımlarda çok daha yüksek kare hızları için geliştirdiği Multi-GPU (mGPU) Frame Pacing teknolojisini tanıttı.

Pazardaki en uygun bütçeli VR sistemini açıklamasının hemen ardından AMD endüstriyi sallamaya devam ediyor. Yeni DirectX 12 optimizasyonları sayesinde AMD Radeon ekran kartları en güncel AAA oyunlarda üst düzey performans sunuyor. AMD Radeon Software Crimson Edition‘un yeni sürümüyle gelen ve DX12 uygulamalarına resim kare hız denetimi desteğini sunmaya başlayan AMD multi-GPU (mGPU) Frame Pacing teknolojisi, çoklu ekran kartı kullanıcılarına en akıcı oyun deneyimini vaat ediyor. Sayfanın üst kısmında detaylarını izleyebileceğiniz teknoloji sayesinde AMD GCN mimarisine sahip ekran kartlarını Crossfire ile kullanan sistemlerinde çok daha akıcı görüntüler yakalanabiliyor. 

amd-mgpu-frame-pacing-nedir

mGPU yapılandırmalarında GPU’lar alternatif resim kareleri üretir ve bu kareleri ekranınıza iletir. Her bir render değişik hızlarda üretilir bu sebeple resim kare zamanlarında farklılıklara yol açar. Resim kare hız denetimi ile kareler aralarında daha az farklılıklar olarak eşit şekilde dağıtılır bu sayede akıcı oyun ve genel oyun deneyiminde gözle görülür bir iyileştirme sağlanır.

Halihazırda Total War: Warhammer ve Rise of the Tomb Raider başta olmak üzere birçok oyun DX 12 resim kare hız denetiminden faydalanıyor. mGPU Frame Pacing resim kare hızı denetleme hakkında daha fazla bilgi için AMD bloguna erişebilir veya bu videoyu izleyebilirsiniz.

AMD mGPU Frame Pacing teknolojisi

Cihaz.TV‘yi Facebook, Twitter, Google+ ve Instagram‘da takip edin. Güncel videolarımız için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın.