AMD Radeon ProRender fotogerçekçi işleme kodları yayına giriyor

AMD Radeon ProRender GPU temelli fotogerçekçi işleme teknolojisi, yakında GPUOpen kütüphanesine eklenecek

AMD güçlü fiziksel temelli işleme motorunun kaynak kodlarını geliştiricilerle paylaşacağını duyurdu. GPUOpen’ın bir parçası olan Radeon ProRender, yaratıcı profesyonellerin fotogerçekçi işleme ile zenginleştirilmiş yüksek performanslı uygulama ve iş akışlarını kullanarak fikirlerini hayata geçirmelerine yardımcı oluyor.

Radeon ProRender kullanıcıları GPUOpen.com üzerinden sanal olarak herhangi bir platform ile GPU, CPU veya APU’lar için yüksek verimli, yüksek performanslı ve heterojen bir ışın izleme arakesit kütüphanesi olan Radeon Rays’e erişim sağlayabilecekler. Bir AMD girişimi olan GPUOpen, sunduğu maliyetsiz açık kaynak geliştirme araçları ve yazılımlar ile geliştiricilerin çığır açan oyunlar, profesyonel grafik uygulamaları ve yüksek performanslı GPU hesaplama uygulamaları yaratmaları için tasarlandı.

Radeon ProRender eklentileri halihazırda Autodesk 3DS Max, Solidworks ve Rhino için hazır durumda ve yakında Autodesk Maya üzerinden de erişilebilecek. Radeon ProRender Windows, OS X ve Linux işletim sistemleri ile uyumlu olarak AMD GPU, CPU ve APU’larına ve diğer markaların eşdeğer ürünlerine destek veriyor.

Konu hakkında görüşlerini belirten AMD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Radeon Teknoloji Grubu Baş Mimarı Raja Koduri, “Radeon ProRender uzun yıllar süren bir mühendislik sonucu yarattığımız yüksek performanslı fotogerçekçi GPU temelli bir işleme teknolojisi. GPU hesaplama temelli işleme çözümlerini sarmalayıcı deneyimler yaratmak üzere fotogerçekçi işlemler yaratmaya en yakın çözüm olarak görüyoruz. Radeon ProRender’ı GPUOpen kapsamında kullanıma sunmamız dünya çapında grafiğe yönelik yaratıcı zihinlerin “İmkansızı Başarma Sanatı”nı gerçekleştirmeye olan mücadelemize katkı sağlamasını sağlayacak.” diye konuştu.

OpenCL üzerinde inşa edilen Radeon ProRender bu açık kaynaklı standardı destekleyen her donanım üzerinde çalışıyor. Diğer işleyicilerin aksine Radeon ProRender tek sistem üzerinde aynı zamanda çoklu GPU ve CPU kullanımına izin verip hesaplama işlemlerini dengeleyebiliyor ve bu sayede en son teknoloji GPU hızlandırmaları ile hızlı ve kesin sonuçlar sunuyor. Radeon ProRender’ın tarafsız ışın izleme motoru aynı zamanda geniş bir doğal fiziksel temelli malzeme ve kamera sistemini de içeriyor. Radeon ProRender SDK da sunduğu C++ kütüphanesi sayesinde hızlı fotogerçekçi işlemenin gerektiği noktalarda uygulamalar ile kolay bir entegrasyon sağlıyor.

Erişilebilirlik

Radeon ProRender’a Eylül ayında donanım markası gözetmeksizin açık kaynak grafik kaynakları sunan GPUOpen kütüphanesi üzerinden erişilebilecek.

Cihaz.TV‘yi Facebook, Twitter, Google+ ve Instagram‘da takip edin. Güncel videolarımız için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın.