DOOM Vulkan API desteğine kavuştu

13 Mayıs’ta dünya genelinde satışa sunulduğundan itibaren çok büyük ses getiren efsane FPS oyunu DOOM artık Vulkan API destekliyor.

Teknoloji tutkunlarının bildiği üzere Vulkan API, AMD’nin Mantle teknolojisini taban alıyor ve Windows® 7, Windows® 8.1, Windows® 10 ve Linux® işletim sistemleri üzerinde derin bir kontrol sağlıyor. OpenGL ile kıyaslandığında Vulkan API düzenleme yükünü (oyunların donanımdan isteklerini CPU’nun anlayabilmesi için gerçekleşen geri plandaki işler) gözle görülür bir şekilde azaltıyor. Bu sayede kullanıcılara anlamlı özellikler, performans ve görüntü kalitesi sunulabilirken OpenGL ile erişilmesi mümkün olmayan GPU donanım özellikleri de ortaya çıkarılıyor.

DOOM’un faydalandığı bazı Vulkan özellikleri şöyle:

Asynchronous Shaders: Her bir sıra diğer görevlerin bitmesini beklemeden çoklu komut işlemcilerini – AMD’nin Graphics Core Next ve Polaris GPU mimarilerinde bulunan Eşzamansız İşlem Motorları – kullanarak komut işleyebiliyor.

Gölgelendirici Yapıiçi Fonskiyonları (Shader Intrinsics or Shader Intrinsic Functions): Aynı zamanda hazır fonksiyonlar olarak nitelendirilen bu fonksiyonlar oyun geliştiricilerinin normalde sadece API tarafından erişilebildiği durumlarda grafik donanım komutlarına ulaşabilmelerine yarıyor. AMD’nin oyun konsollarında GPU’dan daha fazla performans almak adına başarılı bir şekilde uyguladığı bu yaklaşım artık bilgisayarlara da uygulanıyor.
Vulkan API

Frame Flip Optimizasyonları sayesinde resim kareleri hazır olduğu anda monitöre iletiliyor yani kopyalama ve kaydetme gibi ekstra işlemler atlanıyor.

Konu hakkında konuşan id software CTO’su Robert Duffy “AMD’nin Mantle teknolojisini temel alan Vulkan, çok çeşitli donanımlar kullanan oyuncular ve biz geliştiricilere önemli faydalar sağlıyor. Gerçek Eşzamansız İşlem ve özelleştilmiş yapıiçi talimatları gibi teknolojiler idTech 6 ile birleştiğinde AMD  ile gerçekleşecek deneyimin geçilmesinin çok zor olacağını düşünüyoruz.”

AMD tarafından gerçekleştirilen performans testlerinde Vulkan ve OpenGL arasındaki farklar:

  • 1920×1080 çözünürlükte Vulkan, Radeon RX 480 ve Radeon Software 16.7.1 kombinasyonu OpenGL Radeon RX 480 ve Radeon Software 16.7.1 kombinasyonuna kıyasla  %27’ye kadar performans artışı
  • 2560×1440 çözünürlükte Vulkan, Radeon RX 480 ve Radeon Software 16.7.1 kombinasyonu OpenGL Radeon RX 480 ve Radeon Software 16.7.1 kombinasyonuna kıyasla %23’e kadar performans artışı

Daha fazla bilgiye bu adresten ulaşabilirsiniz.

Cihaz.TV‘yi Facebook, Twitter, Google+ ve Instagram‘da takip edin. Güncel videolarımız için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın.

1 YORUM

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here