Lenovo Loq 15Iax9 (Rtx 4060) 230W Adaptör Şarj Etmiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Romulus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:47

Romulus

Kayıtlı Kullanıcı
Kayıtlı kullanıcı
Arkadaşlar merhaba, laptopum Lenovo LOQ 15IAX9 RTX 4060 83GS0060TR. Biliyorsunuz bu laptopta 170W adaptör ile geliyordu. Ben de batery drain sorunu olunca (limitleme ile de duzelmemisti) servis ile debelenmeyeyim diye 230W orijinal bir Lenovo adaptör satın aldım. Durup dururken şarj etmemeye başlayınca aldığım yerden yenisiyle değiştim. Ancak yeni gelenle de kısa süre sonra aynı durumla karşılaştım. Bu durum 5 defa oldu. 170W adaptör ile ediyor ancak battery drain durumu var.
biraz bekleyip 230W adaptörünü takınca kısa süre şarj edip şarjı kesiyor. Sorun ne olabilir? Teşekkür ederim. Bu arada iki adaptör de orijinaldir.
 
Arkadaşlar merhaba, laptopum Lenovo LOQ 15IAX9 RTX 4060 83GS0060TR. Biliyorsunuz bu laptopta 170W adaptör ile geliyordu. Ben de batery drain sorunu olunca (limitleme ile de duzelmemisti) servis ile debelenmeyeyim diye 230W orijinal bir Lenovo adaptör satın aldım. Durup dururken şarj etmemeye başlayınca aldığım yerden yenisiyle değiştim. Ancak yeni gelenle de kısa süre sonra aynı durumla karşılaştım. Bu durum 5 defa oldu. 170W adaptör ile ediyor ancak battery drain durumu var.
biraz bekleyip 230W adaptörünü takınca kısa süre şarj edip şarjı kesiyor. Sorun ne olabilir? Teşekkür ederim. Bu arada iki adaptör de orijinaldir.
Kabloda sorun yoksa şarj soketinde ya da anakartta problem olabilir. Lenovo'nun kendi markasına ait adaptör kullanıyor musunuz?(Şarj sorunu yaşayan adaptör hariç) Adaptörün portu USB-C ise bundan da olabilir. Eğer BIOS güncelse ve 230W adaptörle bile şarj edemiyorsanız tek yapacağınız şey Lenovo Servisi. O zamana kadar bilgisayarın limitleri düşürebilirsiniz. İşlemci limiti ve bilgisayarın modunu dengeliye almak gibi. Eğer öyleyse adaptör üçlü prize bağlıysa üçlüyü değiştirin öyle deneyin. Yine çözüm yoksa mecburen servisine başvurmanız gerekebilir.
 
Kabloda sorun yoksa şarj soketinde ya da anakartta problem olabilir. Lenovo'nun kendi markasına ait adaptör kullanıyor musunuz?(Şarj sorunu yaşayan adaptör hariç) Adaptörün portu USB-C ise bundan da olabilir. Eğer BIOS güncelse ve 230W adaptörle bile şarj edemiyorsanız tek yapacağınız şey Lenovo Servisi. O zamana kadar bilgisayarın limitleri düşürebilirsiniz. İşlemci limiti ve bilgisayarın modunu dengeliye almak gibi. Eğer öyleyse adaptör üçlü prize bağlıysa üçlüyü değiştirin öyle deneyin. Yine çözüm yoksa mecburen servisine başvurmanız gerekebilir.
Hocam şöyle anlatayım size battery drainden sonra orjinal Lenovo aldım 230w ilk onda başlayınca ben adaptörden olduğunu düşündüm aldığım yerden yine orjinal olanla yenisiyle değiştim. Her ihtimale karşı prizi 3600w Viko uzatma ve Philips akım koruma ile değiştirdim ancak yeni gelen adaptörde de 5 defa oldu. Aniden ortaya çıkıyor oyun oynarken pil azaldı diyor. Şarj durmuş oluyor. Bakın son olayda da böyleydi. Bu durumda olun bu adaptörü farklı bir Lenovo bilgisayarda denedim. Adaptör kısa süreliğine kendini korumaya alıyor şarj etmiyor bekleyince kendine geliyor. Bios ve firmware her zaman güncel tutarim. 170w ile de 230w ile de 45w limitli kullandim. Ancak battery draine faydası olmadı 170w ile 230w ile de malum durumla karşılaşıp duruyorum ikide bir. Anakartin gücü yonetemedigine kanaat getirdim siz ne dersiniz?
 

Ekli dosyalar

  • IMG20260124043444.webp
    IMG20260124043444.webp
    173,1 KB · Görüntüleme: 9
Son düzenleme:
Hocam şöyle anlatayım size battery drainden sonra orjinal Lenovo aldım 230w ilk onda başlayınca ben adaptörden olduğunu düşündüm aldığım yerden yine orjinal olanla yenisiyle değiştim. Her ihtimale karşı prizi 3600w Viko uzatma ve Philips akım koruma ile değiştirdim ancak yeni gelen adaptörde de 5 defa oldu. Aniden ortaya çıkıyor oyun oynarken pil azaldı diyor. Şarj durmuş oluyor. Bakın son olayda da böyleydi. Bu durumda olun bu adaptörü farklı bir Lenovo bilgisayarda denedim. Adaptör kısa süreliğine kendini korumaya alıyor şarj etmiyor bekleyince kendine geliyor. Bios ve firmware her zaman güncel tutarim.Anakartin gücü yonetemedigine kanaat getirdim siz ne dersiniz?
Ben de anakarttan olduğunu düşünüyorum.
 
Geri
Üst