Gamegaraj X7T 5060 İşlemci Limiti Hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yolgezer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:44

Yolgezer

Kayıtlı Kullanıcı
Kayıtlı kullanıcı
İyi günler herkese, GameGaraj X7T 5060 model kullanıcısıyım.

Bilgisayarı alalı 4 gün oldu ve bilgisayar ile ilgili forumlarda kullanıcı yorumlarını okurken, özellikle oyun oynarken veya yüksek performans gerektiren uygulamalar kullanırken cihazın kontrol merkezi yazılımı üzerinden işlemciye watt limiti uygulanmasının önerildiğini gördüm.

Ancak bunu nasıl yapacağımı ve watt değeri olarak hangi değerleri ayarlamam gerektiği ile ilgili net bir bilgim yok.

Sanırım eklediğim ekran görüntüsündeki kısım, yani kontrol yazılımı ayarlarındaki "SPC ayarları" kısmından yapılabiliyormuş.

Bu konuda bilgili olan GameGaraj kullanıcısı varsa yardımcı olursa çok mutlu olurum.
(Ayrıca bu PL1-PL2-PL4 değerleri tam olarak ne işe yarıyor o konuda da bilgilendirirseniz sevinirim.)
 

Ekli dosyalar

  • Kontrol Yazılımı.webp
    Kontrol Yazılımı.webp
    37,5 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
Merhaba kardeşim hayırlı ramazanlar.

PL1 > İşlemcimizin temel çalışma gücünü temsil eder.
PL2 > İşlemcimizin Turbo modundayken çalışma gücünü temsil eder.
PL4 > İşlemcimizin peak (en üst performans) ifade eder.

Bu manada sadece PL1 ve PL2 değerlerini değiştirseniz yetecektir. PL4'ün ayarlarıyla oynamak güç yönetimini zamanla bozduğunu öğrenince onu ayarlamaktan vazgeçtim. PL4 fabrika ayarı olarak kalsın.

PL1 ve PL2'ye :

Hikâyeli oyunlarda > 45W işlemci limiti + 100+15W (Dynamic boost açık) ekran kartı
Rekabetçi oyunlarda > 55W işlemci limiti + 85W (Dynamic boost kapalı) ekran kartı limiti olursa genelde en ideal sıcaklıklar ve fazla performans kaybı yaşamadan güzel FPS değerleri verecektir.

Aklınıza takılan bir soru olursa Telegram grubuna veya DM yolu ile bana danışabilirsiniz. 😊

 
Merhaba kardeşim hayırlı ramazanlar.

PL1 > İşlemcimizin temel çalışma gücünü temsil eder.
PL2 > İşlemcimizin Turbo modundayken çalışma gücünü temsil eder.
PL4 > İşlemcimizin peak (en üst performans) ifade eder.

Bu manada sadece PL1 ve PL2 değerlerini değiştirseniz yetecektir. PL4'ün ayarlarıyla oynamak güç yönetimini zamanla bozduğunu öğrenince onu ayarlamaktan vazgeçtim. PL4 fabrika ayarı olarak kalsın.

PL1 ve PL2'ye :

Hikâyeli oyunlarda > 45W işlemci limiti + 100+15W (Dynamic boost açık) ekran kartı
Rekabetçi oyunlarda > 55W işlemci limiti + 85W (Dynamic boost kapalı) ekran kartı limiti olursa genelde en ideal sıcaklıklar ve fazla performans kaybı yaşamadan güzel FPS değerleri verecektir.

Aklınıza takılan bir soru olursa Telegram grubuna veya DM yolu ile bana danışabilirsiniz. 😊

Çok teşekkür ederim. Bu bahsettiğiniz Dynamic Boost ayarlarını da kontrol merkezi üzerinden yapabiliyor muyuz?
 
Geri
Üst