Gamegaraj Slayer X5T Ses Takılması Ve Latencymon Yüksek Gecikmeler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan C000064
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:00
Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi ileteyim. Yaşadığınız sürecin ne kadar can sıkıcı olduğunu bire bir yaşadığım için tahmin ediyorum. Bende de Bluetooth sorunu vardı bu yüzden r9t 5070 laptopumu servise göndermiştim ve içerisine de sorunu detaylı şekilde açıkladığım bir kağıt yazmıştım. 8 gün sonra, bugün beni aradılar ve "sorunu bulmamız uzun sürdü, değişim yapacağız" dediler. Sorunu bulmalarının uzun sürdüğünü belirttiklerinde anakartta bir problem olduğunu sanarak "sorun anakartta mıymış" dedim. Karşımdaki de "yok wifi-bluetooth kartı arızalıymış. normalde onarım yapabilirdik ancak cihazı çok yeni aldığınız için sıfırı ile değişim kararı alındı" dendi. Ben de testlerini yapıp göndermelerini istedim, bakalım yeni gelecek olan laptopta problem olacak mı, merak içerisindeyim.

Teknik ekibin bilgi birikimi bence çok yetersiz. Bilgisayar konusunda herhangi bir eğitim almamış biri olarak ben dahi sorunun wifi-bluetooth kartında olduğunu belirtip göndermiştim. 2 saat wifi-bluetooth kartının değişimi, 1 gün de test etmeye harcasalar, en fazla 2 gün içinde sorunum çözülüp, mağduriyetim giderilebilecek iken kaç günümü aldılar...

Umuyorum en kısa zamanda mağduriyetiniz çözülür.
İstanbul'da olsam gidip. "Abi ben çalışayım sizin bir işi yapacağınız yok." derdim. Şakasız söylüyorum bunu derdim. Bu cihazlarla alakalı ne kadar problem varsa ben çözüm buluyorum zaten. Bekleyecek zamanım da kalmadı açıkçası. Sınavlar öncesi iki oyun oynayıp eğleneyim demiştim, onu bile yapamadan yine sınavlarla cebelleşeceğim.

Teknik bilgi yok, üslup kötü, çözüm süreci aşırı yavaş.... E o zaman sen niye hizmet veriyorsun abi? Git kasa topla, -ki onu bile ellerine yüzlerine bulaştırıyorlar- sen niye laptop satıyorsun ya? Bir işi ya adam gibi yapın bilgili teknik eleman alın, ya da hiç bulaşmayın.

Ben alalı bir ay oldu, kullanalı maksimum bir haftaydı. Aldığıma bin pişman ettiler, R9T 5070 modelini önerdiğim arkadaşımda klavye sürücüleri kafayı yedi cihaz saçma sapan tepkiler veriyor. Teknik servis sağolsun bana uyguladıkları muamele onu da tereddütte bıraktı cihazı gönderip göndermemek konusunda, ki onun da sınavları yakındır gönderemez şimdi.

Saçmalıktan saçmalığa koşan rezalet bir süreç oldu. Monster ile yirmi günü bulan tartışmalarım olmuştu ama en azından teknik servis benimle telefonda uygun üslupla konuşuyordu ve bu da korona dönemiydi hani, anlayabilirdim bu gecikmeyi.

Eee, öyle bir durum da yok şimdi, E o zaman neden ya? Kendimi tekrar etmek istemiyorum ama bu işi beceremeyecekse, o teknik servisin orada işi ne ya? Saçımı başımı yolacağım, bir silkinip kendilerine gelsinler ve durumun vehametinin farkına varsınlar artık. Artık ben utanıyorum onların adına ya, BEN. Aldığım her saçma cevapta "Allah'ım bu adamlar ne yaptıklarının nasıl farkında olamaz?" diye düşünmekten utanıyorum.


Ama ben bununla alakalı video çekeceğim. Beni bıktırdılar, acelem olduğunu özellikle belirttiğim halde hem de... Eh ben bunun acısını misli ile çıkarırım o zaman.
 
Şirketin gerçekten birbirinden habersiz olduğunu düşünmeye başladım. Abilerim ablalarım, attığım maile cevap vermemişsiniz ki. En kısa süreniz, tıpkı yorumuma dört günde verdiğiniz cevap gibi ise bizim işimiz var demektir.

Dur bakalım daha ne komediler göreceğiz.

Screenshot_20251224_133236.webp
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şirketin gerçekten birbirinden habersiz olduğunu düşünmeye başladım. Abilerim ablalarım, attığım maile cevap vermemişsiniz ki. En kısa süreniz, tıpkı yorumuma dört günde verdiğiniz cevap gibi ise bizim işimiz var demektir.

Dur bakalım daha ne komediler göreceğiz.

Ekli dosyayı görüntüle 850
Haklısın. Ben de en son mailimi 15 Aralık'ta attım hala cevap yok. Normalde gün içinde cevap geliyordu. Şimdi saldılar :) Tepeden tırnağa değişmeleri lazım. Kasım öncesi iyilerdi ama Aralık itibari ile çok fazla sorun yaşayanları gördüm. EKSA'nın CEO kimse onun müdahale etmesi lazım artık. Değişim şart. Hazır yeniyıl geldi. 2026'ya kendilerini toparlayarak başlasınlar.
 
Merhaba, @Emirhan. Sizde de mi aynı sorun yaşandı acaba?
son durum nedir? bende de oluyodu bu, ve aksine bsod veriyodu + uykudan uyandığında ekran siyah kalıyodu ve event viewer da critical err olarak görünüyodu. uykuda fanların sesli çalışması vs sorunları da oluyodu. ben temel olarak uyku sorunlarından dolayı gönderdim garantiye, 1 hafta incelediler ama sorunu tekrarlayamadıklarını söylediler. 1 hafta sonra cihaz formatlı şekilde bana döndü ve uyku sorunları bende de olmamaya başladı artık. sadece 1 kereliğine o ses oldu ama bsod vermedi. o zamandan beridir de herhangi bir şey olduğu yok pek. bir kere gece uykuya bıraktım, ben uyandıktan sonra aşırı ısınmış ve fanlar çalışır şekilde buldum laptop hala uyurken. onun dışında hiçbir olay olmadı.

bunların dışında şu anda var olan tek sorunum tarayıcılarda mikro donmalar oluşuyor bir süre açık kaldıktan sonra. tarayıcıyı kapatık geri açınca geçiyor ve bir süre sonra yine tekrarlıyor. şu ana kadar edge, chrome ve firefoxta gördüm bu sorunu o yüzden tarayıcıda olmadığını varsayıyorum. tarayıcıyı kapatıp açınca düzelmesi bana biraz ram düşündürtüyor ama belki daha basitinden windowsta olan yazılımsal bir sorundur. bütün donanımlar test edildi ve sorun bulunmadı çünkü
 
son durum nedir? bende de oluyodu bu, ve aksine bsod veriyodu + uykudan uyandığında ekran siyah kalıyodu ve event viewer da critical err olarak görünüyodu. uykuda fanların sesli çalışması vs sorunları da oluyodu. ben temel olarak uyku sorunlarından dolayı gönderdim garantiye, 1 hafta incelediler ama sorunu tekrarlayamadıklarını söylediler. 1 hafta sonra cihaz formatlı şekilde bana döndü ve uyku sorunları bende de olmamaya başladı artık. sadece 1 kereliğine o ses oldu ama bsod vermedi. o zamandan beridir de herhangi bir şey olduğu yok pek. bir kere gece uykuya bıraktım, ben uyandıktan sonra aşırı ısınmış ve fanlar çalışır şekilde buldum laptop hala uyurken. onun dışında hiçbir olay olmadı.

bunların dışında şu anda var olan tek sorunum tarayıcılarda mikro donmalar oluşuyor bir süre açık kaldıktan sonra. tarayıcıyı kapatık geri açınca geçiyor ve bir süre sonra yine tekrarlıyor. şu ana kadar edge, chrome ve firefoxta gördüm bu sorunu o yüzden tarayıcıda olmadığını varsayıyorum. tarayıcıyı kapatıp açınca düzelmesi bana biraz ram düşündürtüyor ama belki daha basitinden windowsta olan yazılımsal bir sorundur. bütün donanımlar test edildi ve sorun bulunmadı çünkü
Cihazı geri gönderdiler, değişim falan olmadı. Sorunu bulamadıkları için değişim yapamayacaklarını söylediler.

Kendilerine birçok konuda mail yazdım ve çoğuna red cevabı aldım. Kontrol merkezindeki hatanın nedenini bulmak istediğim için ODM kontrol merkezi yazılımını istedim onu da reddettiler. Çözüm odaklı değiller, yakınından bile geçmeyin bir daha bu firmanın.
 
Şirketin gerçekten birbirinden habersiz olduğunu düşünmeye başladım. Abilerim ablalarım, attığım maile cevap vermemişsiniz ki. En kısa süreniz, tıpkı yorumuma dört günde verdiğiniz cevap gibi ise bizim işimiz var demektir.

Dur bakalım daha ne komediler göreceğiz.

Ekli dosyayı görüntüle 850
Geçmiş olsun forumda dolaşırken konunuza denk geldim. X7T 5060 kullanım sırasında Sesin kulaklıkla kullanımda pıt pıt yapması yani Audıo Pop out olarak verilmesini tespit eden ve bunun çözümüne kadar GG'ye mail attım 2 ay oldu ne dönüş ne birşey yapılmadı. Daha sonra yazdıklarınızı detaylı okudum anlık dırr sesi demişsiniz bu çok nadiren bende de oluyor zaman zaman herhangi bir mavi ekran vs almıyorum anlık takılma gibi ama konuşma yada spesifik bir programda değil günlük kullanımda o yüzden üzerine düşmedim çünkü muhtemelen driver sorunu olduğunu düşünüyorum çünkü zaten ses driver olarak yaptıkları senary audıo çok sıkıntılı kararlı çalışmıyor. Hatta bunu konumda detaylı anlattım. Aslında yaşanan tüm sorunların temel sebebinin cihazda enerji yönetimini iyi yapmak adına özelleştirilmiş yazılımların stabil çalışmamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Cihazı daha verimli yapalım demişler enerji tasarrufu sağlayalım demişler ama yazılım bu istediklerini pek karşılamıyor kararsız. Win10 kullanıyorum format atmakla da hiç uğraşmak istemedim bir sürü iş güç evrak vs. belki formattan sonra bu ses yazılım sürücülerini hiç kurmasak sorun tamamen kalkacak ama denemek lazım. E herşeyi biz deneyeceksek bu teknik servis ne yapıyor sorunu bildirdiğim halde çözümüne kadar dikkate alıp bu kadar sürede bir dönüş yapmıyorsa buda mı tüketici problemi yani tüketici daha ne yapsın. Zamanında yaklaşık 6-7 sene civarı önce sanırım Xiaomi'nin bir telefonunda farklı bir sebepten ötürü bir sorun bulundu ve daha sonra bu cihaz için geri toplama kararı sağlanmıştı ve bu devlet tarafından zorunlu kılınmıştı diye hatırlıyorum ki o dönem bende dahil birçok kullanıcı cihazımızı iade edip 2 yıl kullanmama rağmen para iadesi almıştık. GG de bu mantalite ile devam ederse bir tüketici THH ile bir yerden davaya başlarsa sonuçları bu şekilde olur. Kaş yapalım derken göz çıkarmak tabirine yakalanırlar. Xiaomi dediğimiz global güçlü bir firma GG bu süreçle karşı karşıya kalırsa zaten işi çok zor. Umarım da kalmaz sattıkları cihazların arkasında durup yazılım ve diğer sorunları çözecek donanımda kişilerşe çalışırlar.
 
Geçmiş olsun forumda dolaşırken konunuza denk geldim. X7T 5060 kullanım sırasında Sesin kulaklıkla kullanımda pıt pıt yapması yani Audıo Pop out olarak verilmesini tespit eden ve bunun çözümüne kadar GG'ye mail attım 2 ay oldu ne dönüş ne birşey yapılmadı. Daha sonra yazdıklarınızı detaylı okudum anlık dırr sesi demişsiniz bu çok nadiren bende de oluyor zaman zaman herhangi bir mavi ekran vs almıyorum anlık takılma gibi ama konuşma yada spesifik bir programda değil günlük kullanımda o yüzden üzerine düşmedim çünkü muhtemelen driver sorunu olduğunu düşünüyorum çünkü zaten ses driver olarak yaptıkları senary audıo çok sıkıntılı kararlı çalışmıyor. Hatta bunu konumda detaylı anlattım. Aslında yaşanan tüm sorunların temel sebebinin cihazda enerji yönetimini iyi yapmak adına özelleştirilmiş yazılımların stabil çalışmamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Cihazı daha verimli yapalım demişler enerji tasarrufu sağlayalım demişler ama yazılım bu istediklerini pek karşılamıyor kararsız. Win10 kullanıyorum format atmakla da hiç uğraşmak istemedim bir sürü iş güç evrak vs. belki formattan sonra bu ses yazılım sürücülerini hiç kurmasak sorun tamamen kalkacak ama denemek lazım. E herşeyi biz deneyeceksek bu teknik servis ne yapıyor sorunu bildirdiğim halde çözümüne kadar dikkate alıp bu kadar sürede bir dönüş yapmıyorsa buda mı tüketici problemi yani tüketici daha ne yapsın. Zamanında yaklaşık 6-7 sene civarı önce sanırım Xiaomi'nin bir telefonunda farklı bir sebepten ötürü bir sorun bulundu ve daha sonra bu cihaz için geri toplama kararı sağlanmıştı ve bu devlet tarafından zorunlu kılınmıştı diye hatırlıyorum ki o dönem bende dahil birçok kullanıcı cihazımızı iade edip 2 yıl kullanmama rağmen para iadesi almıştık. GG de bu mantalite ile devam ederse bir tüketici THH ile bir yerden davaya başlarsa sonuçları bu şekilde olur. Kaş yapalım derken göz çıkarmak tabirine yakalanırlar. Xiaomi dediğimiz global güçlü bir firma GG bu süreçle karşı karşıya kalırsa zaten işi çok zor. Umarım da kalmaz sattıkları cihazların arkasında durup yazılım ve diğer sorunları çözecek donanımda kişilerşe çalışırlar.
Vallahi hocam, bu satten sonra GameGaraj benim için bitmiş bir markadır. Kendileri ile hiçbir işim olmayacak. Sorunlarına servisten çok ben çözüm buluyorum. Cidden bıktım artık, kendileri yüzünden muhtemelen yine sınavlardan kalacağım, hakkımı helal etmiyorum.
 
Vallahi hocam, bu satten sonra GameGaraj benim için bitmiş bir markadır. Kendileri ile hiçbir işim olmayacak. Sorunlarına servisten çok ben çözüm buluyorum. Cidden bıktım artık, kendileri yüzünden muhtemelen yine sınavlardan kalacağım, hakkımı helal etmiyorum.
Bugün bu noktada bende yeni bir pc alacak olsam tercih etmem diyebilirim. Yıllardır Lenovo (2016-2025) kullandım bir kere sorun yaşamadım. Bir sistemleri var giriyorsunuz a'dan z'ye bilgisayarınızda kullanılan tüm donanımın parçaları resimleri seri kodu uyumlu alternatiflerine kadar her şey var drivera kadar bulamasanız bile canlı yardımı sizi yönlendirip bulmanıza yardımcı oluyor bir şey takıldınız sorsanız yardımcı oluyorlar diyelim ekstra bir donamım alacaksınız soruyorsunuz anında canlı yardım cevaplıyor. Lenovoda bunu çok beğenmiştim ama geçen sene laptoplarında kronik anakart sorunu yaşandı teknoloji biraz şans işi de devreye giriyor ama Lenovo bildiğim kadarıyla tamamını ücretsiz iade değişim yaptı. Sorunlar olabilir doğaldır ama sorun olduğu zaman tüketici taraflı olursanız ekmek yemeye devam edersiniz. Sorun varken görmezden gelmeye duymazdan gelmeye devam ederseniz şuan GG mantığı tüketici sizden 1 kere ürün alır artık teknoloji çağı sorunlarla adınız yan yana geldimi ve firmanın tepksizliği duyuldu mu piyasadan silinir gidersiniz. Uzattım biraz umarım kısa sürede işiniz çözülür hocam ne diyeyim geçmiş olsun hepimize.
 
Tamamen şans işi. Bende herhangi bir sorun yok. Hepimiz umarız ki kendilerini geliştirirler. Çok reklam yaptılar piyasada ama beklenen alakayı pek vermediler gibi görünüyor. Çünkü bazıları iyi ki almışım memnunum diyor, bazıları da bir daha asla bulaşmam diyor. Ortada kalan yok. İki zıt kutup oluşturdular. Bu sorunu gidermeleri gerekiyor.
 
Cihazı geri gönderdiler, değişim falan olmadı. Sorunu bulamadıkları için değişim yapamayacaklarını söylediler.

Kendilerine birçok konuda mail yazdım ve çoğuna red cevabı aldım. Kontrol merkezindeki hatanın nedenini bulmak istediğim için ODM kontrol merkezi yazılımını istedim onu da reddettiler. Çözüm odaklı değiller, yakınından bile geçmeyin bir daha bu firmanın.
gercekten tekrarlayamamis olabilirler de sorunu, bilmiyorum. ben de tekrarlayamamalarini tuhaf buldum ama bana geri dondugunde bende de olmamaya baslayinca wtf oldum. o kontrol merkezi yazilimi cok kotu ya direkt cope atilip bastan yazilmasi lazim.

ben laptop uykudayken fanlarin yuksek calismasi ve isinmanin sebebini anladim, muhtemelen uykudayken bsod vermesi de ayni sebepten. laptop uykudayken herhangi bir girdi alinca (mouse hareketi, usb kablosu vs) bir anda asiri isinmaya basliyo ve o yuzden de fanlar en yuksekte calisiyor bastirmak icin ve bu uykudan uyandirana kadar devam ediyor. heralde asiri isinmadan dolayi da bsod veriyor zamaninda uyandirmayinca. aslinda bunu bildirmek lazim da ben laptopu sattim artik. yine de memnundum.
 
gercekten tekrarlayamamis olabilirler de sorunu bilmiyorum. ben de tekrarlayamamalarini tuhaf buldum ama bana geri dondugunde bende de olmamaya baslayinca wtf oldum. o kontrol merkezi yazilimi cok kotu ya direkt cope atilip bastan yazilmasi lazim.

ben laptop uykudayken fanlarin yuksek calismasi ve isinmanin sebebini anladim, muhtemelen uykudayken bsod vermesi de ayni sebepten. laptop uykudayken herhangi bir girdi alinca (mouse hareketi, usb kablosu vs) bir anda asiri isinmaya basliyo ve o yuzden de fanlar en yuksekte calisiyor bastirmak icin ve bu uykudan uyandirana kadar devam ediyor. heralde asiri isinmadan dolayi da bsod veriyor zamaninda uyandirmayinca.
Hibernate modunu kapatın, zaten ne işe yaradığı muallak. Oyun bilgisayarında Hibernate gereksiz. Muhtemelen sizin sıkıntınız da bu yüzden.
 
Hibernate modunu kapatın, zaten ne işe yaradığı muallak. Oyun bilgisayarında Hibernate gereksiz. Muhtemelen sizin sıkıntınız da bu yüzden.
hibernate modu nasil etkiliyor ki? genelde hibernate kurtariyodu bu asiri isinmadan cihazi. 15-20 dk sonra hibernate ettigi icin isinma ve fanlar kesiliyodu. denemek isterdim ama dedim gibi cihazi sattim. yine de bir bug, belki bir ara rapor ederim
 
Selamlar arkadaşlar, hızlıca özet geçeceğim.
Laptopumu az önce (aslında dün) kullanırken Discord'da sesli sohbet odasında duruyor ve bir yandan da müzik dinliyordum. Brave Browser'ı kurup müziği oradan dinlediğim sırada ses bir anda takıldı ve cihaz mavi ekran verecekmiş gibi "dırrrr" diye bir ses çıkardı. Cihaz çökmedi ama ses beni ürkütmedi dersem yalan söylemiş olurum. Olay görüntüleyicisi ve aygıt yöneticisine baktım ama mevcut bir hata da göremedim. Açıkçası gözümden bir şey kaçtıysa da bilmiyorum. Elimde kayıt olmadığı için atamıyorum. RAM'leri daha geçen gün MemTest86 ile test ettim ve bir sorun göremedim. Memtest86 testi sorunsuz tamamlandı, RAM sağlam sfc /scannow sorun bulamıyor. Olay Görüntüleyicisinde

Dediğim Ses:


LatencyMon Raporları Ektedir. Eğer gözükmüyorsa: Link

Olay Görüntüleyicisi: Link
merhaba, drrr şeklinde olan ses takılması sorununuz çözüldü mü? bana da bir iki kere oldu, tekrar olur diye endişeliyim . yan ekranda braveden youtubeda video açıktı, kendi ekranımda tft giriyordum ekran glitchli karıncalı bir şekilde kitlendi ses drr diyeçıkmaya başladı. kendi kendine restart attı. sorunsuz çalıştı sonra. daha sonra da bir iki kere video izlerken saliselik yine drr sesi geldi. sebebini bilmiyorum umarım çözümü vardır.
 
merhaba, drrr şeklinde olan ses takılması sorununuz çözüldü mü? bana da bir iki kere oldu, tekrar olur diye endişeliyim . yan ekranda braveden youtubeda video açıktı, kendi ekranımda tft giriyordum ekran glitchli karıncalı bir şekilde kitlendi ses drr diyeçıkmaya başladı. kendi kendine restart attı. sorunsuz çalıştı sonra. daha sonra da bir iki kere video izlerken saliselik yine drr sesi geldi. sebebini bilmiyorum umarım çözümü vardır.
En basit çözüm servise göndermek. Çünkü normal ve stabil çalışan bir cihazda böyle sorunlar bir kere bile olmaz. Olmaya başladıysa servise göndermekte fayda var. Format ve BIOS sıfırlama işlemleri belki geçici çözüm sunabilir ama sorunu tamamen gidereceği garantisini vermez. Teknik bir arıza olabilir.
 
Geri
Üst